Am I dependable....

... hade utvecklingssamtal med chefen i veckan( över ett klättringspass på stallet) och jag råkade nämna att min företagsmobil började bli lite gammal o klen, men vi kom överens om att 1,5 år inte är så gammalt och att jag kanske inte behövde en nyare, fine tänkte jag, man kan ju alltid försöka iaf!
Tyvär slutar inte historien där...utan på en brygga i hamnen i Oxelösund, hos mamma, som vanligt. Förra gången bråkade bilen, nu mobilen! vet inte om jag vågar åka dit mer.
Hade i alla fall packat in fru Malin och svägerska? Elin i skodan och för påskfirning hos mor, här börjar problemet. Elin som aldrig varit i Oxelösund förut vill sjääälvklart se lite av byn, som mest består av en hamn, att ta kort på en livlös hamn är kanske inte så kul tänkte jag och gjorde några heta hopp på bryggan, mobilen ville inte vara sämre... utan värre, jag tror den hann med 7 volter på tre steg innan den hoppade i.

Jag började självklart ta av mig och gjorde mig redo för att hoppa i men hejdades av Linus som hade försökt mäta djupet med en stör.

Undrar om chefen kommer att gå på det här.

Tänkte annars visa lite påskbilder från helgen men tyvär är mobilkameran inte med mig längre, eh ja och det är ingen ide o ringa vi försökte ett tag men... nej!
Annars var påsken helt ok, frun med syster gick in i nått trans, Linus hade introducerat en ny variant av scrabbles, vet inte hur många gånger  vi spelade det men jag har fortfarande huvudvärk! sen kan jag berätta att tix inte stavas så utan med ics, så med det sagt kan vi summera helgen som en katastrof men kanske som en man kommer att minnas i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Elin

Att vissa inte är på så bra humör kan jag förstå. Men att låta det gå ut över en av de bättre uppfinningarna (snabbalfapet; för de lite bättre och roligare människorna) har jag inte överseende med. Ohh vad roligt vi hade! Men jag är fortfarande skeptisk till orne.

2008-03-25 @ 22:09:28
Postat av: smalin

litet svar till elin: orne=fargalt. sen skall väl även tilläggas att även arr (och arra)finns med i saol. sådetså. annars tycker jag joel kämpat på bra med bloggens längsta text, wanna be at lillebror marthin maybe?

2008-03-26 @ 10:30:00
URL: http://smalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0