Varför behöver en man en fru?

Mitt liv går in i en ny fas, leva och överleva som gift.
Micko blev utkörd i helgen, tog själv tag i att låna bil och släp så att det verkligen skulle bli gjort (Passade även på att köra hem lite sängdelar från en småländsk möbelfirma),  så nu är det bara jag o frun....  påfrestningarna har redan börjat!
Innan nya sängen monteras tänkte vi renovera sovrummet med lite färg, tyvär sitter sedan innan SEX lager med tapet ivägen, så någon har slitit hela kvällen efter jobbet med att få bort den.... Frun kom lägligt på att hon självklart var tvugnen att baka semlor så jag fick slita själv.
Men den som väntar på något gott.... senare på kvällen gick hon och vispade grädde och gjorde iordning 2 semlor med florsocker på och kom till TV:n, när hon ätit upp båda sa hon - " Det finns kanske lite grädde kvar om du också vill göra en! "

Ikväll tänkte jag baka nått o smaska i mig medan hon renoverar klart rummet!*


Noas carPhone och en olycklig Micko

* Micko, jag saknar dig redan!


Kommentarer
Postat av: Andreas

Stackars dig Joel, jag lider med dig. Fick du ingen?

2008-02-05 @ 16:48:29
Postat av: fru canslätt

men du ville ju inte ha någon semla, jag förstår ingenting.

2008-02-05 @ 22:04:19
URL: http://smalin.blogg.se
Postat av: smalin

MEN DU VILLE JU INTE HA NÅGON SEMLA.

2008-02-06 @ 11:28:01
URL: http://smalin.blogg.se
Postat av: rannug

En bra karl reder sig själv. själv blev jag bjuden på en utav mina kollegor.
Kittla störtskönt i kistan!!!!

2008-02-06 @ 15:53:36
Postat av: Linus

HAHA .. Jättekul att följa fettisdagens efterspel på makens blogg.

MEN det bästaste måste ju ändå vara den där telefonen på bilden, finns sådana kvar, i verkligheten? Den är ju övercool!

2008-02-06 @ 18:15:16
Postat av: smalin

jag hoppas verkligen att du är på min sida linus. försvara mig snälla.

2008-02-06 @ 20:34:24
URL: http://smalin.blogg.se
Postat av: Husbandet

Välkommen in i det "gifta livet" Joel:)haha
Men du ska veta att min fru minsann fixade semla åt mig när jag kom hem från jobbet, med efterföljande massage...Så ska en slipsten dras:)

2008-02-06 @ 22:00:26
Postat av: Elli

Just det, massage!!! Det ska hela världen veta minsann! ;p

2008-02-07 @ 13:45:28
URL: http://hustruask.blogg.se
Postat av: Stridsman

hmm .. för att verkligen bena ut vad som egentligen hände .. joel, sa du att du inte ville ha semla när du ändå ville ha? isf låter det som något en tjej skulle göra, liksom mena en sak men säga nåt annat och ta för givet att man ska haja. sen kan jag förstå joels upprördhet om han sliter hårt och smalin käkar semlor i soffan.

någorlunda diplomatiskt?

2008-02-07 @ 16:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0