Storken, Myggan och Lorentzon






Min ständiga sekreterare under gymnasiet och högskolan lockade med sport och nattsudd, så jag for till Västerås över helgen för lite male bonding, Tennisen bjöd på en ovanligt blek Lorentzon och en pånyttfödd Mygga, annars var storken sig lik - Dryg och spydig.

Lorentzon bjöd oss sedan hem på kaffe från sin MoccaMasters-deluxeMediumPlus2, allt var trevligt och gott men stilla och sakta flöt en obehaglig känsla in över oss. Något var fel,vi kände oss iaktagna...
det var då Lorentzon (i största förtroende) berättade för oss om vad hans ex. precis gjort... berättelsen ledde till att Myggan fick ett psycopsycoptiskt anfall och satt som i trans och upprepande mumlade - " Grusa löven, grusa löven!" , Storken tog istället sprutGrädde som tillflykt!

Lorentzon och jag höll oss lugna och bestämde att det var dax för sudd. Vi gick in på BMB och svepte snabbt varsin alkoholfri drink (nja 2 av oss drack starkare grejer, men det var ändå skönt att ha med Myggan i kampen mot skiten) och begav oss sedan till dansgolvet för intensiva enmans-shower där våra kroppar och lemmar frenetiskt svängde runt i något som närmast kan beskrivas som dårskap.  Då mitt i en svängom såg jag skorna! ett par svarta små ballerinaskor*... mitt i djungeln av grotteska klackar. "feel the ring joel, håll dig i skinnet" tänkte jag men blicken vandrade sakta uppåt längs hennes ben och jag kände ett pirr och en förväntan,någonstans vid hennes magtrakt tog jag ett beslut, och gick till baren! 

En tranbärsjos senare var vi på väg hem till Strorken, Myggan jag o storken la oss i hans dubbelsäng för sovning, 7 nyp och 3 ryck senare gick jag till soffan och somnade som vanligt ensam...

*En av dom bäst bevarade sanningarna i världen är att "en tjej i ballerinaskor är en snygg tjej!"

Kommentarer
Postat av: Frun

jag har säkert minst 100 ballerinaskor. innebär det att jag är 100%-igt snygg? och du håller dig i skinnet. inget h..a runt nu.

2007-09-25 @ 03:41:01
URL: http://smalin.blogg.se
Postat av: Mannen...

Tur att du skriver en censurerade storyn här. Annars hade väl din fru blivit orolig. Vi som känner dig vet ju vad du går för på dansgolvet bland tjejer;)say no more...

2007-09-25 @ 12:08:45
URL: http://eriq.blogg.se
Postat av: daddy

jag erkänner, det var jag i skorna...

2007-09-25 @ 12:59:28
URL: http://daddy.blogg.se
Postat av: FRUN

Jag känner att det skulle vara passande med en bibelvers här. Matt 5:28. jag citerar: "jag säger er: var och en som med begär ser på en annan kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta."
Your wife say's no more.
P.S glöm inte att syster Elin fyller år idag!

2007-09-26 @ 03:40:30
URL: http://smalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0